God mat

Det bästa med att vara på en diet är att man tvingas att göra massa ny mat.

Idag åt jag grekisk yoghurt med linfrön och mandelflarn, tillsammans med skinklindad brieost till frukost. Sen nu till middag blev det zuccini/paprika/löksoppa (mixad) med fisk,purjolök och massa grädde i!

Lyxmat! Nu tänkte jag kanske dra en runda till gymmet för att sen komma hem och göra efterrätt!
Det ska bli hallon/björnbär/blåbärssmoothie.

LCHF börjar dawna för mig. Jag ser ljuset i slutet på tunneln.

Och hur kommer man på recepten? Jo, man kollar vad man har hemma som innehåller mindre än 5g/100g kolhydrater, och tillagar det tillsammans med massor av grönsaker (ej rotfrukter) och fett. Olja, smör, grädde, yoghurt med 15% fetthalt osv... Gott blir det och man får äta hur mycket man vill! Waka maha



Kommentarer
Postat av: LINNÉA

fan jag ska med börja med det där alltså. vem tackar ens nej till feta cremefräscher, grädde, ost och kvarg!!! alltså INGEN. okej lite synd med potatisen men WTD. lycka till Fridaaaa!!

2012-01-02 @ 20:58:41
URL: http://orhagens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0