30 minuters-dagen

Jag har en ny filosofi.

Det är att allt jobbigt klarar man av om man bestämmer sig för att bara göra det i 30 minuter. Sen lägger man bara av. Mitt i.

Det har funkat ganska bra hittils. Fördelar och nackdelar liksom.

Saker jag har orkat:
Handla.
Diska.
Baka (skitjobbigt liksom).
Plugga kemi.

Saker jag ska göra snart (på riktigt):
Läsa
Städa
Plugga körteori

Sen kommer nackdelen.
Man orkar 30 minuter. Max.
Jag har matte och fysik kvar. Tillsammans blir de två en timme. Och hur jag än vänder och vrider på det så har jag redan pluggat 30 minuter skolskit idag. Orkar. Inte. Mer.

Jag har iallafall varit sjukt produktiv hittills. Så hittills funkar det iallafall bättre än att inte göra något alls, det jag brukar köra på. Får fundera vidare på hur jag ska lösa kemifysikochmatteärsammasak-problemet.

Bilder på min produktiva dag:


Var i biblioteket. Blev lite sugen på att låna "Ollkänsla".

Orkade inte lyssna på kemin. Försökte komma undan med att fota. Vet inte vad jag fotat.

Bakade bullar.


Sammanhängande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0