Framtiden

Jag kollade idag på SCB's hemsida och kollade upp lönestatistiken för de jobb jag är intresserad av. Jag bryr mig inte avsevärt mycket om just lön, men lönen avgjorde mitt andrahandsval som stod mellan juridik och arkitektur.

Jag har bestämt mig för arkitektur. Inom jurism tjänar nämligen tjejer 10 000 mindre per månad. Just att det handlar om juridik där åsikter, bevis och argument räknas gör mig så irriterad. Som om det vi säger är så mycket mindre värt alltså.

Nej, arkitekter har mer lika löner och låter helt plötsligt så mycket roligare!


-10 000 mindre? Nae.

Kommentarer
Postat av: snigelpicka

Det lät ju galet! Inte ok. Däremot läste jag en artikel nyligen där det stod att bland de som examineras nu, i den yngre generationen, förespås lönerna att bli mer jämna. Generellt sett inom alla yrken, alltså.

2011-10-20 @ 17:41:03
URL: http://snigelpicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0