Eget recept

Idag uppfann jag ett eget recept! Blåbärscrossiant.

Fasiken vad gott det blev kan jag ju säga. Här är hur man gör:

Gör vanlig smördeg i rutor, eller köp färdiga. Kavla ut till den tjocklek du vill ha (ju tunnare, desto mer crossiant-iga kommer de se ut men jag föredrar lite tjockare frasigare deg). Skär i två trekanter.



Sedan lägger du fyllningen, blåbär + socker (för att neutralisera det sura) eller annan valfri. Går säkert med hallon, banan, sylt eller äpple!


Såhär såg mina ut (de är ganska små). Nu: Rulla!


Som sagt, ju smalare deg, desto mer crossiantiga ser dom ut!


200 grader i 15 minuter på över- och undervärme!


Hann äta upp en innan jag kom på att jag måste fota resultatet också! Den ser kanske inte så mycket ut för världen men jag rekommenderar starkt att testa!

Mycket gott!

Kommentarer
Postat av: Anna

Gosh så gott !! haha !

2011-10-26 @ 13:33:51
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Alexandra Kjellman

Åh, det där måste jag verkligen prova! Ser supergott ut!

2011-10-26 @ 19:28:14
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0