Glad fucking daaaag

Idag har varit en jävla bra dag. Jag har gjort två test, varav ett gick jävligt bra.

Fysiken gick sådär dock, bra ända tills sista frågan vilken gick åt helvete.
Agnes står 3,6 m ifrån en karusells mitt vars radie är 1,6 m. Karusellen snurrar ett varv på 4 sekunder. Agnes tar en ledig plats utan att förändra karusellens rörelse.
a) vart ska agnes hoppa på? Hur långt måste hon springa? (HUR, säg mig HUR man kan veta hur långt det är från en punkt till en annan utan någon jävla information. HUR????)
b) vart var agnes plats när hon började springa. Ja. Det beror ju på hur långt hon springer, så vi gissar hur långt hon sprang och sen får vi ut två tider med pq, väljer den troligaste och räknar ut procenten. Avrundar 36% till en tredjedel och ritar ut typ en tredjedel på pappret och sen punkten.

Sådär. Klar. Noggrannhet NOLL.

Utom det har jag även planer som bio på schemat. Har även idag listat ut att min tinnitus har frekvensen 18,1-19,5.

Nu blir det bioreklam långhelg!

Kommentarer
Postat av: Erik

kul att du är glad när resten av världen lider.

2011-11-10 @ 18:49:46
Postat av: frida

Varför lider resten av världen?

2011-11-11 @ 12:52:44
URL: http://kleinemonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0