Nej jag är inte död

Jag tror att det är nyttigt för mig att misslyckas. Att kämpa järnet, ge upp mitt liv och sen går allt åt helvete. Det är då jag får reda på att hela min självbild byggs upp på tanken att jag klarar allt och alltid kan, fast det såklart inte är så.

Jag har alltid varit en sådan person som tagit den svåra vägen för att det är en utmaning medan andra väljer det dom känner passar dom. Hur smart är det? Hur smart är det till exempel att välja naturvetenskap, när man hatar matte och älskar i stort sett allt som man inte läser i den linjen? Hur smart är det att satsa på alla mvg när man ska söka ett program där dom inte tar in på betyg?

Hur smart är det att bestämma sig för att lyckas med något som man inte bryr sig om, utan det enda man faktiskt bryr sig om är att lyckas med det?

Jag har haft en skitkul helg, för jag insåg att det inte var värt att bry mig. Jag har lärt Josse allt om skidskytte, och vet att jag lyckats när hon skrek lika mycket som jag då Björndalen inte kom hela vägen fram i upploppet. Jag har tittat på massa film, åkt ut till vånga till hanna och haft lost-kväll och jag har ätit socker i mängder, men också tränat och slappnat av.

Ibland är det bara värt att påminna sig om att det är upp till en själv att göra livet värt att leva.



Klockan är 00.00 och jag drar ett avsnitt julenisser. Natten


Kommentarer
Postat av: ElnatriuM

Ge aldrig upp min vän ! <3

2011-12-18 @ 12:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0