Time aint gonna cure you honey, time dont give a shit.

Jag kommer på mig själv att tänka på livet som något i framtiden. Att jag hela tiden väntar på att det ska börja, och inte fattar att tiden redan rinner.

Oj vad mycket saker jag ska göra i livet.
Sen, när jag är rik, snygg och framgångsrik. När jag är vältränad, hälsosam och stark. Sen, när livet har börjat.

"Meningen med livet är inte att det ska vara lätt, och inte heller att man ska ta sig igenom det så fort som möjligt"

Jag tror jag äntligen fattat vad som menas med att leva i nuet, att vara tacksam för det man har just nu.

Och det är inte att försöka uppskatta sin krukväxt när man precis misslyckats att komma in på drömutbildningen, det är inte att sätta sig ner och försöka vara tacksam för alla ägodelar och relationer man har.

Det är att varje dag vakna och inse vilken bra dag det kan bli, om man bara anstänger sig. Att inse att man behöver ingenting mer än det man har för att vara lycklig.

Kämpa för att leva nu, idag. Gör något kul nu istället för att tänka på hur kul du kan ha i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0