LCHF - gå upp i vikt direkt?

Hej. Idag har jag för typ miljonte gången fått höra av folk som aldrig har provat LCHF att man går upp alla kilo man gått ned igen, så fort man slutar med LCHF.

FUCK YOU

nejdå. tänkte vara lite mer seriös än så. Nu ska jag förklara enkelt och snabbt för alla som tror att det är sant att man går ned i vikt bara för att gå upp igen.

Första veckan går man ned massor. 2-3 kg för många. En del av det är pga fettförbränning, men mycket också  pga vatten som är bundet i kolhydraterna som försvinner. Alltså. I kroppens muskler finns kolhydratreserver, där lagras någon liter vatten. När vattnet försvinner går du ner i vikt. LCHF fortsätter sen att förbränna ditt fett och du går ned ca 0,5 kg i veckan tills du nått din kropps idealvikt.

Alltså: När du börjar med LCHF så går du ner vattenvikten, och när du slutar går du upp vattenvikten igen. Det gör ingen skillnad på din kropps utseende. Däremot börjar du äta mer kalorier då du slutar med LCHF än du gör av med, då går du upp mer än vattenvikten. Vilket jag hoppas för alla är totalt jävla lysande självklart, annars ber jag er gå om hemkunskapen i femman.

Därför: Om alla som du känner som testat LCHF har gått upp alla kilon då de slutat med de, så betyder det att alla du känner som testat LCHF har slutat med det max en vecka efter de börjat, eller svullat som grisar då de slutat. De kan alltså skylla sig själva.

Så om du är en person som inte bryr sig om ditt välmående eller ditt utseende och endast om vikten kanske LCHF inte är så bra för dig. Däremot om ett kilo upp och ned på vågen inte gör dig något sålänge du ser och känner dig hälsosammare och når idealvikten på sikt: då LCHF kan vara rätt.

Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0