Natten är min nu.

Vaknar mitt i natten och känner meningslösheten och ensamheten krypa på igen. Känner mig olycklig.
Ser mig omkring: Stökigt. Ingen i lägenheten utom jag. Tittar i spegeln, tittar bort igen fort. I fönstret mitt emot sitter grannarna i tv-soffan, tätt ihop framför halvtomma chipsskålar. Längtar bort men har inte råd att åka till Linköping ens om jag ville. Har ingen att ringa till. Är stressad av allt jag borde gjort, eller inte borde gjort.
Sätter till slut på en film, sänker ljudet och vänder mig bort.

Vaknar tidigt med solen i ansiktet, lycklig som en unge och varm i hela kroppen. Duscha, på med skorna och ut. Någonstans, med någon eller ensam. Möter en ny dag med glittrande ögon.

Att vara sin egen bästa vän. Att tycka om sig själv, lita på sig själv, är lycka.
Att aldrig vara ensam. Inte ens på natten, när alla gått hem och huset är tomt.


Introducing: The best friend.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0