Några sätt att bli mer lyckad

Sök jobb:
Situation: Hej Frida, ska vi göra något kul? -Ja visst, för jag har pengar!

Träna:
Situation: Hej Frida, ska vi spela fotboll? -Ja visst, för jag dör inte av hjärtklappning om jag springer!

Spela ett instument:
Situation: Ett instument hänger/ligger/står där och man helt out of the blue kan spela värsta masterstycket.
Impressive.

Läsa böcker/nyheter/lyssna på gamla människor/spela geni (sammanfattning: bli allmänbildad)
:
Situation: Hallå är det någon som vet varför man säger "gå ut i köket" istället för "in i köket" som med alla andra rum? -Jo det var för att förr när man bodde i slott och hade ett gemensamt kök så låg det utanför så att ifall det skulle börja brinna så brann inte hela slottet ned.

(Något jag lärt mig av att lyssna på gamla människor)

Plugga:

Situation: Frida, du är antagen till universitetet på grund av att du hade bra betyg. -Tack.

Det är så jag tänker mig att en lyckad människa är ungefär. Nu ska jag bara komma dit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0