Truckdriver

Nu kissar ni säkert på er av spänning när jag avslöjar att jag tänker avslöja hur det gick igår med körning av 40 år gammal husbil.

Det gick bra. Man satt som en lastbilschaffis (typ 2 meter över marken) och det var svårt att hitta växeln. Man startar typ alltid på tvåan och kör typ alltid med gasen i botten. Man skruvar upp handbromsen och svänger med en ratt på en meters diameter. Förutom det var det som en vanlig bil. Typ.

Idag har jag hittils bara anonymt kommenterat extremt jobbiga kommentarer i andras bloggar. T.ex. rättat deras felstavade, felgrammatiserade engelska texter.

En sak som jag stör ihjäl mig på är att det är så många som uttalar Mitsubishi som Mitchubitchi. Det finns inget ch i stavningen. Det finns inga t.

Mitsubishi. Mit-su-bi-shi.

Tack för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0