The save-pig

Jag har köpt en spargris som är en konservburk. Man kan bara stoppa i pengar och inte ta ut dom.

Jag köpte en fast jag aldrig har kontanter. Sen bestämde jag mig för att alltid lägga i alla mina kontanter där i då jag fick några. Said and done.

Fick lite pengar av pappa och resterna av dagens shopping, 110 kr, åkte ner i burken. Nu har jag minus på kontot och 2 kr i plånboken (bestämde också att minsta beloppet that goes in the burk är 5-kronor, annars blir det ju bara småpengar).

Jag är lite inspirerad av årets julklapp och sparar till en matkasse, eller snarare en storhandling med mat. När jag flyttat hemifrån ska jag ta alla pengar jag sparat ihop och handla mat första gången. Första-mat-handlingen kan ju nämligen bli rätt dyr då man måste köpa hela bas-skafferiet. Och jag vill inte behöva snåla, jag har längtat efter att gå där i affären och handla precis det jag vill i typ evigheter haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0