nu har vi ljus här i vårt hus

Jag har alltid trott att de sjunger "Nu är det jul här i vårt hus".
Men vad fan ljus. LJUS. Passar knappt in alls, utom att det rimmar på hus.

Jag röstar "nu har vi jul här i vårt skjul".

Igår hade jag M,S,E och J julklappsbyte. Jag fick en stavmixer (Tack Madde!<3) och kvällen avslutades på PULS, och blev en allmänt bra och underbar kväll. Idag har jag jobbat på julstämningen, och köpt en splirrans ljusstake på citygross för 39 kr.

Eftersom jag inte har någon mossa och inte tänker betala 19 kr (det finns ju gratis på marken) så har jag sålänge fyllt den med svarta trä- och vita plastpärlor. Och röda äpplen i spegelglas.

Här kommer en liten bildserie på hela min julsamling hittils (alla bör ha en låda med julsaker när de flyttar ut):

Gittertomteluva som extraknäcker som lampskärm och halvpimpad adventsstake.

FINT!

Stjärna från mio

söt


Har även inhandlat ett rivjärn och ett spagetti-mått. CYA

Kommentarer
Postat av: emmy

lilla mamma köpte den :D tack för tipset! ha det bäst!

2011-12-05 @ 08:50:49
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: Erik

var i från kommer tomten från E haha

2011-12-05 @ 22:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0